zondag 9 december 2012

Walking in a winterwonderland

Persoonlijk heb ik niet zo heel veel met de winter. Het is ijskoud, het vriest, het sneeuwt, het is glad..
Máaar er zitten ook een aantal behoorlijke pluspunten aan de winter. Zo is er over 2 weken de kerstvakantie. En dan zitten 1e en 2e kerstdag er ook alweer snel aan te komen. Wat ik dan ga doen? 1e kerstdag wordt het waarschijnlijk lekker genieten en eten met de familie. 2e kerstdag moet ik net als vorig jaar waarschijnlijk werken. Heel erg vind ik dat stiekem niet want dan krijg ik mooi extra uitbetaald :)

En het beste van de kerstvakantie vind ik persoonlijk: OUD EN NIEUW. I loooooove newyears! Vorig jaar heb ik de hele dag overal rondgelopen met de vriendengroep. De jongens met de melkbus en wij als meisjes huppelden er gezellig achteraan. Wat ik dit jaar ga doen? Waarschijnlijk precies hetzelfde als vorig jaar. 'S middags gezellig met de vriendengroep, dan met het avondeten naar huis, omkleden en dan weer met mijn lieve vriendinnetjes. Tegen een uur of 11 ga ik wéér richting huis, gezellig met de hele familie aftellen tot dat speciale moment: 00.00. Stiekem krijg ik elk jaar weer kriebels in m'n buik, haha. Dan gaan we met zijn allen naar buiten, kijkend naar het vuurwerk en alle buren een gelukkig nieuwjaar wensen. Rond een uur of 1 ga ik dan met m'n vrienden richting 'de Manege'. Ja, een manege je leest het goed. Elk jaar weer wordt de manege omgebouwd (ja, waar normaal gesproken paarden staan) tot een soort veel heel grote hal. Je krijgt zo ongeveer 10 liter bier over je heen gegooid en je moet je behoefte's doen op Dixie toiletten maar verder is het er super gezellig! Meer dan de helft loopt er half bezopen rond maar het is zeker een mooi feest om het nieuwe jaar in te gaan. Tegen een uur of 7/8 lig ik dan in m'n bed om vervolgens om 10 UUR (!!) weer wakker gemaakt te worden. Het is een beetje een traditie om met mijn vaders kant van de familie in een zaaltje te zitten op nieuwjaarsdag. Dan kan iedereen elkaar gelukkig nieuwjaar wensen en hoef je niet langs elk huis. Erg handig maar had dat niet wat later gekunt? Haha. Ach, het heeft ook wel weer wat!



    Foto van 3 jaar geleden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten